سالادهای سرعتی – نسخه‌ی خودمانی

عرض شود که آدم که گرفتار اسباب‌کشی و کوچ و مهاجرت است، یک روزش باید یک هم‌سر دوست‌داشتنی و مهربان داشته باشد که روز تعطیل‌ش را بگذارد و برای آدم میرزا قاسمی گیلکی درست کند، و روز بعدش خودش به فکر بیافتد و توی گیر و دار سر و کله زدن با کارتون و مقوا و چمدان و خرید و مخلفات، سالاد سرعتی فراهم آورد و قاتق نان‌ش کند.
حالا حکایت این روزهای ماست، گفتیم برای شما هم بنویسم که شاید به کارتان بیاید.

سالاد سرعتی فلفل‌دلمه و پنیر و جعفری:
سه عدد فلفل دلمه‌ای ترجیحاً سبز، زرد و قرمز
دویست گرم پنیر فتا یا پنیر زرد یا هر پنیر دیگری که با ذائقه و بودجه متناسب است.
یک دسته جعفری تازه
سه قاشق سرکه
دو برش نان تست
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک حبه سیر
نمک و فلفل


فلفل دلمه‌ای‌ها را بشویید و از طول برش دهید و کنار بگذارید. بعد پنیر را نگینی خرد کنید. جعفری‌ها را پاک کنید و بشویید. نصف‌ش را ریز خرد کنید و نصف دیگر را برای تزیین اطراف ظرف سالاد کنار بگذارید. حالا جعفری‌های خرد شده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، سرکه و نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب هم بزنید.
چهار طرف نان تست را با چاقو ببرید. بخش نرم را نگینی خرد کنید. بعد حبه‌ی سیر را پوست بکنید و ریز ساتوری و یا با سیرخردکن له کنید. حالا سیر و نان تست را در روغن زیتون سرخ بفرمایید.
خوب یک دیس بردارید، اطرافش را جعفری بچینید، مخلوط فلفل و پنیر را وسط‌ش بریزید. بعد معجون جعفری و سرکه و روغن زیتون را روی همه‌ی آن بریزید. بعد نان تست سرخ‌شده‌ی سیردار را به سالادتان بیافزایید.
تمام شد. نوش جان

سالاد سرعتی با پاستا:
سی‌صد گرم پاستا
سی‌صد گرم گوجه‌فرنگی
یک دسته‌ی کوچک پیازچه
چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون
دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی بالزامیک
دو قاشق غذاخوری سبزی‌جات معطر خرد شده ( ریحان یا ترخان توصیه می‌شود)
نصف قاشق مرباخوری خردل
یک حبه سیر
نمک و فلفل


یک قابلمه آب بگذارید جوش بیاید و نمک هم داخلش بریزید. بعد هم پاستا را طبق دستورالعمل معمول بپزید و آبکش کنید. توی این فاصله گوجه‌فرنگی‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. پیازچه‌ها را پاک کنید و بشویید و حلقه‌حلقه خرد بفرمایید. حالا تمام مواد باقی‌مانده شامل روغن زیتون و سرکه‌ی بالزامیک و سبزی‌جات معطر و سیر که البته ساتوری فرموده‌اید و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید تا یک سس اساسی به دست بیاید. پاستا و گوجه‌فرنگی و پیازچه‌ها را در یک کاسه‌ی سالاد بریزید، بعد هم سس را اضافه فرمایید.
حالا یک هم اساسی بزنید و بگذارید یکی دو ساعتی در یخچال بماند.
همین. نوش جان.

پی‌نوشت:
با این سالادها هم نان سیاه می‌چسبد و هم نان سفید. اگر اهل دواخوری هستید که یک گیلاس شراب کنارش فراموش‌تان نشود. هم بیشتر مزه می‌کند،‌هم کمک می‌کند کمتر غصه‌ی اسباب‌کشی را بخورید.

آخرنوشت:
ینی یه چیزی می‌گم یه چیزی می‌شنٌین، اصی را به حال‌مون نیس، آدِم یه وختا به خودش می‌گه خوشی اونا که تمومی عمرشون تو شَری خودشون موندن آ هی شیش ما یه دَفه مثی گربه‌چی‌یه بچاشونا به دندون نکشیدن آ‌ دوری دنیا بچرخند.  اما می‌گما،  ملتفت که هسین من‌آ همین دو سه خطم که برادون نک‌آنال می‌‌کونم یخده دلم وامی‌شه‌د. ایشالا که به حقی این وخت آ ساعت، راس آ ریس که شدیم، یخده بیشتر به این مدبق آ دیگ آ کٌماژدون می‌رسیم.
ببخشیندا.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

13 پاسخ برای سالادهای سرعتی – نسخه‌ی خودمانی

  1. محمد :گفت

    مرسی همشهری جان

  2. آورا :گفت

    خیلی به درد بخور بود. ممنون

  3. سپیده :گفت

    دستتون درد نکنه که با این همه مشغله ی اسباب کشی ما را فراموش نکردین. خسته نباشید!
    کمک خواستین بی تعارف هستیما… البته آن-لاین!!!

  4. sanam :گفت

    سلام خانووم خسته نباشين اگه فحشم نميدين! ميشه بگين به جاي سركه تو سالادها چي ميشه زد من بهش حساسم ونفسم ميگيره

    • " من " :گفت

      والله صنم خانم، من تا حالا این جا به کسی فحش نداده‌ام، نمی‌دانم شما چرا فکر می‌کنید قرارست همچین اتفاقی بیافتد. به هر صورت، به جای سرکه، می‌توانید آب‌لیمو یا به‌تر از آن آب لیموترش تازه استفاده کنید.

  5. sanam :گفت

    مرسي! آخه اون دفه هم گفتم پنير نباشه واينا گفتم كار به فحش ميرسه انقد كه من هربار ميگم يه چيزي نباشه! بازم ممنون(اينجا آيكون خجالت ندارين؟)

  6. زيبا :گفت

    سلام
    من يه سوال دارم كه چون ايميلتون رو نمي دونستم اينجا سوالم رو مي پرسم: براي درست كردن كيكي شبيه اون چيزي كه لينكش رو پايين گذاشتم به نظرتون براي روش بايد از خامه استفاده كنم يا كرم؟؟

  7. شادی :گفت

    سلام عزیزم. خیلی عالی بود. من با اجازه لینکت رو تو وبلاگم گذاشتم. منم از آشپزای اینترنتی ام. خوشحال می شم با هم دوست باشیم.

  8. مطهره :گفت

    سلام
    خسته نباشيد
    ميشه غذاهاي با گوشت رو بيشتر درست كنيد؟
    آخه پدر برادر ما خيلي اهل سبزيجات نيستند.

  9. مهیب :گفت

    من عاشق این سالاد پاستا شدم . دمت گرم

  10. مجید :گفت

    سلام همشهری . من هلند هستم ، البته فعلا . من ایران که بودم وبلاگ شما رو به همه فامیل معرفی کردم و کلی مشتری دست و پا کردم (: … واقعا وبلاگ خوبیه …ممنون

  11. افتخار :گفت

    سلام خوار؛ می گما، دسدونا بوسیدم، یه سوال داشتم ازدون، بیربطس به این سالادا. اگه می شد همینجا بپرسم.
    این غذاوا که تو روغن زیتون سرخ می شه د، چه جوری می شه د بو روغن زیتونا گرف؟
    اگه می شه د جوابا هر وخ تونسسین برام میل کونین.
    دسدونا ماچیدم.

بیان دیدگاه