مافین – نسخه‌ی خودمانی

عرض شود که خودتان هم در جریان هستید که این مافین همان کیک یزدی خودمان است، فقط خارجی‌ترست و فیس‌ش بیشتر. درست کردن‌ش آن قدر ساده‌ و راحت است که این جانب علی‌رغم همه‌ی کارها و گرفتاری‌ها رسیدم دستورش را برای‌تان بنویسم. به هر صورت آخرهفته‌ی وطنی شروع شده و آخرهفته‌ی فرنگی هم به زودی از راه می‌رسد. خوردن این کیک با یک لیوان چای یا یک فنجان قهوه خستگی را از تن‌تان به در خواهد برد.


لازم‌داشتنی:
دویست گرم کره یا مارگارین
دویست و بیست گرم شکر
یک بسته شکر وانیلی یا هر نوع اسانس وانیل دیگر که دم دست دارید.
سه عدد تخم‌مرغ
پانصد گرم آرد
دو بسته‌ی استاندارد یا دو قاشق چای‌خوری پر بیکینگ پودر
چهار قاشق غذاخوری شیر


انجام‌دادنی:
همه‌ی مواد لازم غیر از شیر را با هم مخلوط کنید. دست آخر چهار قاشق شیر را اضافه کنید تا خمیرتان نرم شود. اگر دیدید خمیر کماکان سفت است،‌می‌توانید تا دو قاشق غذاخوری دیگر هم شیر اضافه کنید. توجه داشته باشید که خمیر باید نرم باشد ولی نه آن‌قدر که شل به ضم شین بشود.
فر را روشن و روی درجه‌ی صد و هشتاد درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنید.حالا کاغذهای مخصوص دور کیک یزدی یا همان مافین فرنگی را درقالب مخصوص بگذارید و مایه‌ی کیک را با دقت در تک‌تک آن‌ها بریزید. قالب را در فر بگذارید و پانزده تا بیست دقیقه صبر کنید.
حالا همه چیز آماده است. قالب را از فر در بیاورید. بگذارید کمی‌سرد شود و بعد مافین‌ها را از قالب خارج کنید.
الان وقت‌ش است که به سلیقه‌ی خودتان، کیک‌ها را تزیین کنید.
نوش جان.



پی‌نوشت:
مواد لازمی که من نوشتم برای بیست و چهارعدد کیک کافی‌ست. یادتان باشد که بر حسب سلیقه و ذائقه می‌توانید انواع و اقسام مواد را به آن بیافزایید. من کشمش، پرک بادام، شکلات ریز شده، تکه‌های شکلات کیت‌کت، مربای آلبالو، سیب رنده شده و گردو یا فندق خرده‌شده را توصیه می‌کنم.
تزیین روی مافین هم که دیگر احتیاج به توصیف و توصیه من ندارد. دوستان همه خودشان هنرمند و هنردوست و هنرپرورند.

آخرنوشت:
ینی از اَمرو به بعد،‌ خونه‌مون می‌شه‌د عینهو بازارچارسو، بس کی دور جون‌دون کارتن آ مقوا آ چمدون ریخته‌یم این میون. شالا زودتر کارامون راس آ ریس شه‌د آ ضفظ‌آرفت کونیم، یخده به آش‌پزی‌مونم برسیم. خلاصه که ببخشیندا. ایشالا به شادی جبران می‌شه‌د. عروسی‌دون با سماق‌پالون آب می‌یاریم.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

10 پاسخ برای مافین – نسخه‌ی خودمانی

  1. ژوپی :گفت

    واوووووووووو مرسی مرسی.خیلی ممنونم.دنبال طرز تهیه این کیک بودم.

  2. shirin :گفت

    khodaish kheli kar dorostiiiiiiiiiiiii
    doostet midarim faravan 🙂

  3. Navid :گفت

    عجیب حس خوبی میده اینجا رو که می خونی، خدا کله پاچه سر فیض و دوغ و گوشفیل چاه حج میرزا رو نصیبتون کنه…  

  4. اُه اُه اُه! عجب لَوَندن این مافین های شما! من تازه می خواستم رژیم بگیرم، ولی با این دستور غذاها جواب نمیده!
    🙂

  5. بهار :گفت

    آقا يه چيزي من خيلي آماتورم ..اين كاغذهاي مخصوص كه توش خمير رو ريختي و اون قالبهارو از كجا خريدي؟؟از كجا بايد بخرم؟؟؟ميدونم الان اسباب كضش داري سرت شوغوله اما من ميخوام آشپز بشم ..كدبانو..كمكم كن.

  6. بهار :گفت

    من اصفا ها نم آشپ(به كسره) باشي.

  7. lمریم :گفت

    دست تون واقعا درد نکه، من که با این دستورا کلی حال میکنم، ولی یه سوال، من این مافین رو درست کردم ولی خیلی خشک شد، گفتم شاید فوتی چیزی داره ، 2 فاشق شیر اضافه رو هم ریخته بودم ،ملی افاقه نکرد، حالا شاید باید بیشتر شیر بریزم؟

    • " من " :گفت

      مریم جان
      شما محبت دارید، البته گمان من این است که چندان ربطی به شیر ندارد و بیشتر مربوط می‌شود به کره یا مارگارینی که استفاده کرده‌اید. به هر حال امیدوارم دفعه‌ی آینده بهتر شود.

  8. Nazanin :گفت

    خیــــــــــــلی دلم می خواد همین الان اینو درست کنم، اما قالبشو ندارم!
    حالا شاید هم یه اختراعی کردم از من دلقک هیچ چیز بعید نیست، ضمن این که تنبلی معمولا کلی خلاقیت به همراه میاره،
    در هر صورت تشکر می کنم به نیابت از طرف همه ،
    خانوادگی به همراه دوستان طرفدار پر و پا قرص این وبلاگ هستیم .
    نازنین

پاسخی بگذارید

