سفر می‌کنیم- اتریش- کوکوی گیاهی- نسخه‌ی خودمانی

بعد از یک تعطیلی چندروزه و وقفه‌ی کوتاه، دیگر وقت آن شده است که به آش‌پزی به کسر پ برسیم. امیدوارم که در این فاصله، نفخ شکم نازک‌دلان و سوزش زبان شیرین‌لبان هم از بین رفته باشد و ناله و نفرینی گریبان‌گیر این جانب نباشد.
غذای امروز یک کوکوی گیاهی بسیار ساده است که نه تنها باب‌میل گیاه‌خواران که به تعبیر من باب‌میل همه‌چیزخواران است. برای درست کردن‌ش هم وقت زیادی لازم ندارید. فر و مایکروفر هم احتیاج ندارد، سر جد اطهرتان دیگر به من غر نزنید.


فراهم بیاورید:
نیم کیلو سیب‌زمینی
سی‌صد گرم صیفی‌جات: نخودفرنگی، ذرت، فلفل دلمه‌ای، هویج، گل‌کلم، براکلی یا لوبیاسبز
یک عدد تخم‌مرغ
پنجاه گرم پنیر پارمزان یا هرنوع پنیر دم دست دیگر که رندیده باشد.
معادل دو قاشق غذاخوری جعفری خرد کرده
دو قاشق غذاخوری آرد
کمی آرد ساده یا پودر سوخاری
نمک و فلفل و ادویه
روغن مایع برای سرخ‌ کردن


انجام بدهید:
سیب‌زمینی‌ها را بشویید و بگذارید آب‌پز شوند. در این فاصله اگر از سبزی و صیفی‌جات تازه استفاده می‌کنید آن‌ها را بشویید و ریز خرد کنید. اگر هم که روش تنبلی را ترجیح می‌دهید و بسته‌ی آماده سبزی و صیفی‌جات یخ‌زده دارید می‌توانید تا سیب‌زمینی‌ها پخته می‌شوند با خودتان اینترنت کنید و برای من کامنت بگذارید که چرا امروز غذای داخل فر یاد نداده‌ام.
حالا که صیفی و سبزی‌جات آماده هستند، همه را در یک قابلمه‌ی حاوی آب‌جوش و نمک بریزید و بگذارید کمی‌‌ آب‌پز شوند. تاکید من بر کمی‌ست، یعنی هیچ کدام نباید کاملاً نرم شوند.
بعد همه را آبکش کنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید و با گوشت‌کوب یا سیب‌زمینی‌له‌کن یا شیشه‌ی خالی آب‌لیموی یک و یک حسابی له کنید. حالا صیفی‌جات آب‌پز شده، پنیر، تخم‌مرغ و آرد را به آن بیافزایید. نمک و فلفل و ادویه بزنید.


حالا این معجون را حسابی هم بزنید تا یک‌دست شود.
حالا کافی‌ست هر دفعه مقدار کمی از مخلوط را بردارید، کف دست‌تان به شکل دایره یا بیضی یا لوزی یا متوازی‌الاضلاع یا هر شکل خارجی ایتیش تیتیش دیگری که دوست دارید در بیاورید، در آرد ساده یا پودر سوخاری بغلطانید و در ماهی‌تابه سرخ کنید.
مقدار مایه‌ی کوکو برای درست کردن دوازده عدد کوکو کفایت می‌کند.
همین. نوش جان.


پی‌نوشت:
کوکوی گیاهی را با کمی سس ماست سرو کنید. ماست چکیده را با سیرتازه و شوید یا هر نوع سبزی معطر دیگر که دوست دارید مخلوط کنید و کنار کوکو بگذارید. سالاد شیرازی یا سالاد کاهو هم با این غذا می‌چسبد. به گمان من این ترکیب برای روزهای بلند تابستان یا شب‌هایی که دواخوری دارید، مناسب است.
وقتی مایه‌ کوکو را درست کردید، اول یک کوکو را برای امتحان سرخ کنید، اگر وا نرفت بقیه را درست کنید. اگر مایه‌ شل بود، یک قاشق آرد دیگر اضافه کنید. خوف نکنید.

آخرنوشت:
ماوا یٌخده‌چی سرمون شولوغ بوده‌س آ خودمونم اوقات‌مون مثی سین‌زه ما صفر، یعنی جِسارته‌س گٌمرغی. برا همینم دس آ دل‌مون نی‌می‌رف خیلی تو مطبخ بی‌یم آ بریم. یه وخ شوما به خوددون نگیرین‌دا. ابدا. یه انِسی‌یم این وض آ اوضا دوره وا زمونه گِلی اعصابه‌مونه‌س. خلاصه دیگه می‌باد ببخشین‌دا. حالاوم مطلبا درزش می‌گیریم آ پامونا بیش‌تِر از این رو خورده نونا نی‌می‌یذاریم.
شکلدونا برم.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای سفر می‌کنیم- اتریش- کوکوی گیاهی- نسخه‌ی خودمانی

  1. claudia :گفت

    omidvaram be zodi nobat kookoo seebzamini beshe:)

  2. dordaneh :گفت

    من عاشق این حلیم شدم هر روز صبح کارمون شده حلیم خوردن خواستم عکس بگیرم دیدم خداییش شکل و قبافه ای نداره .کیک سیبت هم عالی میشه همونی که 9 قاشق از همه چیه و برای ما که اینترنت داریم و ترازو نداریم به درد مبخوره.شکلت و برم:)

    • " من " :گفت

      نوش جان. جدی هم خیلی خوش‌مزه‌ست. اما می‌گم ترازو که خیلی مهم نیست، اما این که اینترنت ندارید و نمی‌تونید با من مکاتبه کنید خیلی بده به جدم.
      😉

  3. سلي :گفت

    مي شه همۀ معجون رو يك جا بريزيم تو ماهي تابه؟؟ كه مثل كوكو سبزي بپزه؟(روش تنبلي)

  4. مرمر :گفت

    یکی از علایق من به این وبلاگ غیر غذاهای (اکثرا) هیجان انگیزش، خوندن اون پی نوشت های اصفهانی است. گفتم بگم که یه تشکر کوچولویی کرده باشم.

  5. زیتا :گفت

    خوف نکنید! ها ها ها…
    مخصوصا برای من که دست به خوف کردنم خوبه خیلی نکته به جایی بود. در ضمن این کوکوتون خیلی دلبری می کنه. حتما این آخر هفته می پزم.

  6. فلورا :گفت

    به به چه دلچسب ! دنبال تنوع و سادگی بودم که به دادم رسیدی ای دختر بی نظیر!

  7. پگاه :گفت

    آی همه پست یه طرف آخر نوشتت هم یه طرف. من اصفهانیم شوهرم تهرانی بهش گفتم بیا بخون بلند ببینم چقدر میتونی … کلی خندبدم

  8. ali :گفت

    اگه نگم حج خانوم پس چی‌ چی‌ بوگم؟سلام عرض شد….میگم ا این غذا ی خیلی‌ خیلی‌ خوبی‌ بود…دستتون درد نکوند….حالا نگوین چندی اینا بیمعنی بیمارفتن ا

  9. سپیده :گفت

    پختمش. عالی بود و یه خوبیِ خیلی مهمش این بود که روغن خیلی کمی جذب کرد و برخلاف خیلی از کوکوها اصلا چرب و سنگین نبود. مرسی!

  10. maryam :گفت

    dorost kardam aliiii bood dastet dard nakoneee

  11. یسنا :گفت

    دستتون درد نکنه! من پختمش، عالی شد. حیف که مجال ندادن عکسشو بگیرم براتون بفرستم. منتظر دستور پخت های جدیدتون هستم. ممنون!

  12. راحیل :گفت

    به به چه خوشمزه بود! مرسی

پاسخی بگذارید

