کیک سیب- نسخه‌ی خودمانی

عرض شود که ما امروز دیدیم پنج شش تا سیب توی یخچال داریم که دارند پیر می‌شوند و ما چون هم محیط زیست را دوست داریم و هم جیب‌مان را و در ضمن اصفانی هم هستیم و چیزی را دور نمی‌ریزیم چون حیفه‌س به فتح ح، بنابراین تصمیم گرفته شد که یک کیک سیب سروساده بپزیم و نسخه‌اش را بگذاریم ور دل وبلاگ، شاید مقبول طبع شما هم بیافتد.

لازم داریم:

نه قاشق غذاخوری آرد
نه قاشق غذاخوری روغن مایع
نه قاشق غذاخوری شکر
چهار عدد تخم مرغ
چهار عدد سیب متوسط
یک قاشق مربا خوری بیکینگ پودر
یک عدد لیموترش

این‌گونه می‌پزیم:

چهار تخم‌مرغ را در کاسه‌ی بزرگی بشکنید و بعد شکر را به آن اضافه کنید. با هم‌زن دستی یا برقی حسابی تخم‌مرغ‌ها را هم بزنید تا شکر در آن حل شود. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کنید و به ترکیب شکر و تخم‌مرغ بیافزایید. بعد روغن را هم کم‌کم اضافه کنید و دوباره مایه‌ی کیک را هم بزنید.
سیب‌ها را بشویید، پوست بکنید و خرد کنید. می‌توانید نگینی یا ورقه‌ورقه خردشان کنید. ریش و قیچی دست خودتان است.
بعد آب لیموترش را بگیرید و روی سیب‌ها بریزید تا رنگ‌شان تیره نشود.
فر را روشن کنید و در‌جه‌ش را روی صد و هفتاد درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید.
کف یک قالب کیک گرد یا بیضی یا مربع یا ستاره‌ای یا قلبی یا هر شکلی دم دست است را چرب کنید. نصف مایه‌ی کیک را در آن بریزید، بعد سیب‌ها را روی آن بریزید طوری که کاملاً سطح مایه‌ی کیک را بپوشاند. بعد بقی مایه‌ی کیک را روی سیب‌های خرد شده بریزید.
قالب کیک را در فر بگذارید. نیم ساعت با خودتان اینترنت کنید.
کیک سیب آماده‌ست.
برای تزیین می‌توانید مثل من از پودر دارچین استفاده کنید. یا از خاکه قند. یا به توصیه‌ی برخی از کامنت‌گذاران محترم، رویش گل‌وبته بکشید ، برایش چشم و ابرو بگذارید و ببرید آتلیه عکس‌ش را بگیرند.
همین دیگر.
نوش جان.

پی‌نوشت:

ندارد.

آخرنوشت:
مناوا یه دردادلی‌یم بوکونم برادون، طوری نیس؟ می‌گما، من اینا را می‌نویسم که هم یخده خودم کمتر فکرآخیال بوکونم، هم دلی چار تا دوس‌آآشنا خوش بشه‌د. من نه ادعا استادی دارما نه گفتم بی‌تر از بقیه‌م. خٌب نیس نٌک‌آ نیش بزنین آ بوگوین فک کرده‌س خیلی بلده‌س. نه والا، اصی از این فکراوم نکردم. همین یخده را بلدم، هر کی‌یم بعضی ما بلدس، ایشالا می‌نویسه‌د ماوم می‌یم حظ‌شا می‌بریم.
به حرف‌آ حدیثاوم جوواب نی‌می‌دم، به اوسادون بوگوین ما لالیم.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

13 پاسخ برای کیک سیب- نسخه‌ی خودمانی

  1. زنبق دره :گفت

    ما به اوسایی شما ایمان داریم
    هر کی هم حرف نا مربوط زده بگین خودم جوابش رو می دم. والله!

    • " من " :گفت

      زنبق جان
      شما محبت دارین، من قد این حرف‌ها نیستم. می‌نویسم که همه‌ دور‌هم حالش را ببریم. شاگردونگی‌م هم همین عشقی‌ست که از خوندن نظرات رفقا می‌برم.

  2. مینوش :گفت

    می گم این کیک شما هنوز یه خورده ضعیفه…بهتر نیست تو مایه ش یه شتر درسته خوردکنیم و بذاریم جا بیفته؟ روش هم با عکس مار و مارمولک و اینا تزیین کنیم ؟

  3. هانیه :گفت

    من عاشق وبلاگتونم! هنوز هیچ کدوم از غذاهای خوشمزه‌ای که یاد دادینو درست نکردم (به زودی این کارو می‌کنم)، ولی اینقدر خوشگل می‌نویسین که هر روز میام سر می‌زنم. مرسی که می‌نویسین. :*

  4. سمیرا :گفت

    برای ِ من هم یه جذابیت این وبلاگ؛ جدا از دستور پخت؛ طرز ِ نگارشش هست! (:

    امضا
    یه طرفدار

  5. نارنج :گفت

    عرضم به حضورتون که من اون سس بشامل رو امتحان کردم. اوه مای گااااااااااااااااااااااااااد. اگه بدونی چقدر خوب بود.همینطوری بی هدف یه عالمه درست کردم. بعد مونده بودم چی کارش کنم که دیدم باهاش می شه مک اند چیز خونگی سالم درست کرد. ماکارونی شکل دار رو جوشوندم. بعد آبکشش کردم. بعد ریختم توی سس بشامل فراوون. خوب که قاطی شدن ریختم تو یه ظرف پایرکس. روش پنیر ریختم و کمی نون خشک آرد شده( از اونا که می زنن به کتلت). بعد گذاشتم تو فر. اوه مای گاااااااااااااااااااد فتانه. خدا عمرت بده. اونقدر این دو تا بچه دعات کردن که حد نداره. اطعام مساکین می فرمایید.

  6. Marjan :گفت

    من این کیک رو هم امشب درست کردم و عالی شد.
    اصلا نمی‌فهمم قضیه چیه. من قبلا عمرا به وبلاگ های و کتاب ‌های آشپزی و … سر نمی‌زدم. خودم ، شوهر و بچم رو گشنگی می دادم و می‌گفتم همین که هست. اگه یک وقتم چیزی ازرو جایی درست می‌کردم، افتضاح می‌شد چون نسبتها را رعایت نمی‌کردم و می‌نداختم گردن بی‌علاقگی تاریخی ام به آشپز خونه.
    حالا نمی‌دونم چه معجزه ای شده که من این وبلاگ رو می‌خونم و هر چی از روش می‌پزم، علارقم دخل و تصرفها در دستورالعمل خوب می‌شه. امروز چون آرد نداشتم،‌ این کیک رو با پودر پن‌کیک درست کردم و آبلیمو هم نزدم به سیب. اما خیلی خوب شد و اهل خانه به جان شما دعای حسابی کردند.

    • " من " :گفت

      مرجان جان،
      خوب این باعث خوش‌حالی‌یه. من هم نمی‌دونم چی باعث شده که نظرتون راجع به آش‌پزی عوض بشه، اما هر چه هست، اتفاق خجسته‌ای‌ست وقتی همه راضی‌اند.
      من که کلی ذوق می‌کنم وقتی این کامنت‌ها را می‌بینم.
      🙂

  7. Azar :گفت

    Fataneh ye bar goftam bazam migam, hargez ba chenin shoghi ashpazi nakardeh boodam, ki azin harfa zadeh? har ki boodeh ya gharaze shakhsi dareh ya kheily bi ensafeh ,

  8. جلیل :گفت

    سلام، کیک رو در درست کردم، اما با اجازه تون بجای نه قاشق روغن فقط پنج قاشق روعن اضافه کردم، خیلی خوشمزه شد، خیلی ممنون از رسیپی

  9. Aida :گفت

    سلام. لینک سایتتون رو یه دوستام که کیکتون رو پخته بود و گفت خیلی عالی شده برام فرستاد. من فعلا فر ندارم ولی با نوشته تون خیلی حال کردم. دلم وا شد.

  10. Faezeh :گفت

    mamnoon koli haze lahjatoono bordim hamshahriiiiiii,good luck

  11. somayeh :گفت

    salam
    mamnun az dasture keyketun,
    man dorost kardam vali moteasefaneh dakhelesh khamir shod, albateh az ghalebe silikoni estefadeh kardam, mitunid rahnamaee konid ke che moshkeli dashteh,
    mamnun

پاسخی بگذارید

