سالاد تابستانی- رژیمی- نسخه‌ی خودمانی

عرض شود که به جهت آن‌که دوستان همه نگران کالری و وضعیت پشت‌بازو و دور کمر و مخلفات هستند، یک سالاد تابستانی- رژیمی برای‌تان تدارک دیده‌ام که قطعاً می‌شود آن را به جای غذا هم خورد. یعنی این جور سالادها را من برای کنار غذا درست نمی‌کنم چون تنهایی به مراتب خوش‌مزه‌ترند.

تدارک ببینید:
سی‌صد گرم پنیر زرد ( امنتالر،‌گودا، پنیر هلندی یا هر پنیر سفت و زرد رنگی که بقالی سرکوچه دارد)
صد و پنجاه گرم انگور قرمز ( نبود زرد، نبود سبز، نبود بنفش، نبود عسگری، نبود بی‌دانه، نبود انگور یاقوتی… آخ، ای امان از این انگور
یاقوتی که ما اصفانی‌ها بهش می‌گیم انگور تیرمای، چون در تیرماه می‌رسد. آخ… امان از انگور یاقوتی)
سیب دو عدد ( سبز یا زرد، نبود خود دانید)
سی گرم مغز گردو ( درسته باشد، نه خرد کنید نه رنده. سلامت باشید)
یک عدد فلفل دلمه ( رنگ‌ش توفیری نمی‌کند اما سبز کماکان در الویت است)
یک پیمانه ماست ( رژیمی‌ها کم‌چربی، بی‌خیال‌ها خامه‌ای-پرچربی)
سه تا پنج قاشق غذاخوری سرخالی عسل ( کم و زیادش به عهده‌ی خودتان است و با مسئولیت ابوالفضل عباس)
یک قاشق غذاخوری سرکه ( سیب یا سفید، نبود هر چه که خودتان دوست دارید)
کمی نمک

تدارکات را فن‌آوری کنید:
پنیرها را به هر شکلی که دوست دارید ببرید. مثلاً به صورت نوارهای باریک یا نگینی که جگرتر بشود. بعد سیب‌ها بشویید و نصف کنید، دانه‌های‌شان را دربیاورید و متناسب با شکل پنیر خرد کنید. انگورها را بشویید، دانه کنید و هر حبه‌ی انگور را با دقت نصف کنید و هسته‌اش را در بیاورید. حوصله‌تان را سر می‌برد، اما غر نزنید. عوضش سالادتان خیلی شیک و خارجی می‌شود. راستی اگر انگور یاقوتی، آخ… امان از انگور یاقوتی… خلاصه انگورتان یاقوتی بود، لازم نیست حبه‌ها را نصف کنید. این موضوع در مورد انگور عسگری و بی‌دانه هم صادق است. فلفل دلمه‌ای را هم بشویید و خرد کنید. مغز گردوها را اگر درشت هستند، نصف کنید.
مجموعه‌ی تمام این مواد را در یک کاسه‌ی سالاد خوری بریزید.
عسل را در ماست بریزید و خوب به هم بزنید. بعد سرکه و نمک را به آن اضافه کنید. بعد هم سس حاصله را روی سالادتان بریزید.
سالادتان را با نان سرو کنید. (رژیمی‌ها با نان جو یا نان سبوس‌دار، بی‌خیال‌ها با باگت)
نوش جان.

پی‌نوشت:
یکی از دوستان من،‌موقع درست کردن سس، یک کمی پودر کاری هم بقیه مواد اضافه می‌کند. اگر دوست داشته‌ باشید، فکر بدی نیست.
می‌شود یک پیاز کوچک یا دو سه تا پیازچه هم در سالاد خرد کرد. بستگی به ذائقه‌تان دارد.
سعی کنید سالاد را سرد سرو کنید، یعنی ترجیحاً دمای آن کمتر از دمای اتاق باشد.

آخرنوشت:
می‌گما هر کی از این دستورا استفاده کرده‌س آ پٌخته‌س آ خورده‌س، مشغولی ذمه‌س اگه خبر نده‌د. عکس نسونه‌د آ نرفسه‌د.
گفته باشم.

Advertisements
این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

6 پاسخ برای سالاد تابستانی- رژیمی- نسخه‌ی خودمانی

  1. مهیب :گفت

    ببینم ، شما مطمئنی که اگه من این سالاد رو بخورم ، چاق نمیشم ؟ D:

  2. ایلناز :گفت

    به به! از اون غذاهاییه که میچسبه تو تابستون… راستی من قول میدم درستش که کردم عکسشو حتما حتما بگیرم بفرستم برات، ولی خب واسه عکس انداختن دوربین میخوام! تو دوربینتو قرض میدی بهم؟!
    ؛))

  3. كاكوتي :گفت

    خوشمان شد از اين جا و خوراكي ها:)

  4. Marjan :گفت

    من سوپ بروکلی و کیک هفته قبل را درست کردم و مشتری دایم وبلاگتان شدم

  5. خارخاسک 7دنده :گفت

    چه سالادي عين خارج

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s