می‌خیم یه تابی‌یم بخوریم.

می‌گما، حالا که پاقدم‌دون سٌبٌک بوده‌س آ گفته‌ین این جا خٌب دوس‌بداری‌یس، مناوا پیشی خودم گفتم، خٌبس بریم سر وختی مطبخی مردوم. یعنی مردومی جاوای دیگه، خارجه، داخله. هان؟ چی‌طوره‌س؟
یٌخده از بقیه یاد بیگیریم که هم دلمون واشه‌د هم جیگرمون وازنجیده شه‌د.
شوماوم دوس می‌دارین؟
بعله؟

این نوشته در Uncategorized ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

9 پاسخ برای می‌خیم یه تابی‌یم بخوریم.

  1. Hengameh :گفت

    Aziz Jan Niki o porsesh ? Shoma har chi yad bedi ma eshgh mikonim makhsoosan keh AshpEz tarze neveshtanesh mokhtasse khodesh bashe 🙂 Rasti in axe beryuniye ?

  2. آذردخت :گفت

    آره آباجي
    برا چي‌چي دوس نداشته باشيم. اَسي ما يه عمرس داريم دنبالي يه جاي مي‌گرديم كه اين غذاوا جاوا ديگه را آموزش بِدِد كه ما ياد بيگيريم. اما يه چيزي كه هس اينه‌س كه يه چيزي ياد بِدين كه موادي لازِمش دَمي دس باشِد. نه اينكه هي بوگوي پنيري فلان و (روم به ديفال) شرابي بيسارا بيريزين تو قابلمه بزارين بجوشِد!
    خلاصه كه ما هم با خارجيش موافقيم آ هم با داخليش. فقط به شرطي كه بِشِد درسش كرد!
    چاكري شومام هستيم!

  3. azar :گفت

    bi sabraneh montazerim

  4. shohreh :گفت

    kheyli ghaliz harf mizani ,mano yade madarbozorgam mindazi 🙂

  5. زیتا :گفت

    خانم جان ما عاشق دستور غذاهای شما شدیم. مخصوصا پانوشت هاش!
    بنده چون اصفانی! نیستم ولی اصفهانی ها رو بسیار دوست می دارم، شوهر مربوطه ام را مجبور کردم تک تک جمله های اصفهانی را با لحن سلیس برام بخونه که بهتر حظشون رو ببرم. ولی از آنجایی که شوهر ما کمی سوسول اصفهانی هستن، به این پست که رسیدن سر» جیگرمون وازنجیده شه‌د» کم آوردن.
    از آنجا که متاسفانه بلاد غربت است و بی امکاناتی، می شه خواهش کنم بفرمایید که این اصطلاح یعنی چه و دقیقا چه طوری تلفظ می شه؟
    قربوندون.

    • " من " :گفت

      آجی اولندش که قربون محبتی خوددون آ دادامون که ترجمه کردن‌د. بعدش راس گفتن من خودمم، یه چیزای را آمٌخته نیسم آ می‌شنم آ می‌پرسم یاد می‌گیرم. یکی‌ش همین بوده‌س. این یعنی که جیگرمون حال بیاد آ خوش‌مون بشه‌د.
      وازنج در فارسی به معنای بانگ و فریاد بلند ناشی از شادی‌ست.
      حالا یه چیزی‌ به‌دون بوگم بخندین، به دادامون‌م بوگوین، من بیس آ چار ساله‌س که اصفان زندگی نی‌می‌کونم. لهجه‌م خٌب مونده‌س، نه؟

پاسخی بگذارید

