سالاد سیب و پنیر و کرفس – نسخه‌ی خودمانی

ما چون حال‌مان خوش نیست، فقط آش‌پزی می‌کنیم. حال خودمان که بعید است توفیری کند، اما مال رفقا، یعنی حال رفقا شاید بهتر شد.

مواد جورکردنی
مغز یک عدد کرفس که تازه باشد و سبز و جوان ( چه قدر جنبشی شد) که می‌شود حدود 250 گرم
دو عدد سیب سرخ
سه قاشق غذا خوری آب لیموترش تازه
یک عدد هویج بزرگ یا دو عدد متوسط و یا سه عدد کوچک و همین طور الی ماشاالله
دویست گرم پنیر تست کم چربی یا مثلاً پنیر هلندی کم چربی یا هر چه گیرتان آمد که پنیر بود و خیلی نرم نبود و رنگش هم زرد بود
چهل گرم گردو، مثلاً می‌شود قد یک مشت گردو که من بردارم، مشت شما را نمی‌دانم
صد گرم پنیر فتا، یا همان یونانی یا به قول رفقای اتریشی ما پنیر مسلمونی، پنیر سفید، گوسفندی، همان که همه با نون و چای شیرین می‌خوریم
صد و پنجاه گرم ماست خامه‌ای، کسی اگر ماست چکیده دوست دارد، آن هم می‌شود فقط ترش‌ترست البت
دو قاشق غذاخوری شیر
نمک
فلفل

جورش کنیم این جوری
مغز کرفس را بشویید و خرد کنید. مثلاً به قطعات سه سانتیمری. این اشاره فقط به خاطر دوستان شریفی بود البته. بعد سیب‌ها را بشویید و به برش‌های نازک تقسیم کنید. هویج را هم ایضاً. من هویج را رنده می‌کنم. اگر خواستید خردش کنید خیلی نازک باشد، قربان دست و پنجول‌تان. بعد هم مغزگردوها را خرد کنید، رنده و مولینکس و مخلوط‌کن نه‌ ‌ها، خرد کنید. همین جوری با دست. بعله
بعد یک قاشق آب لیموترش تازه را روی این‌ها بریزید.
پنیرها‌ را مثل نوارهای باریک ببرید یا بستگی به نوع پنیر یک جوری ببرید که با بقیه‌ی قضیه جوردرآید. گردوهای خرد شده را هم اضافه کنید.
بعد پنیر فتای گوسفندی مسلمانی سفید خودمانی را با پشت قاشق له کنید. شیر و ماست را به آن اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا یک سس یک ‌دست به دست آید.
دو قاشق آب‌لیموترش باقی‌مانده را به سس اضافه کنید. نمک و فلفل هم بزنید. سس را روی همان قضیه‌ی فوق بریزید.
نوش جان

نکته‌های کنکوری
یکم: من برگ کرفس دوست دارم. ریز خردش کنید و به این سالاد بیافزایید. قیامت می‌شود
دوم: نان سیاه، اگر دوست دارید، یا نان سبوس‌دار، با این سالاد بسیار خوش‌مزه می‌شود. اگر هم خیلی گرسنه بودید و نگران کالری هم نیستید، روی نان کمی هم کره‌ بمالید. کره‌ی شور ترجیحاً.

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

3 پاسخ برای سالاد سیب و پنیر و کرفس – نسخه‌ی خودمانی

  1. هاله :گفت

    خانم گلی کاش بعضی ها رو با عکس می‌ذاشتی … پرزنتیشن غذاهات معرکه‌ست تو

  2. هاله :گفت

    من این مخلوط رو بدون سس و با کاتج چیز درست کردم قبلا» و خیلی دوست دارم و از نظر حفظ الصحه هم خیلی خوبه. حتما» باید این ورژن رو هم امتحان کنم. راستی منم برگ کرفس دوست می‌دارم آجی

  3. solmaz :گفت

    Salam Fataneh joon, man ino dishab dorost kardam, albate man panir nadashtam az in model faghat mast zadam and it was awesome. hala hafte dige ba paniresh ro dorost mikonam. ham khoone vegetarian am ham koli khoshesh oomad.
    booos be shoma,Solmaz

پاسخی بگذارید

