زودآماده‌شونده – نسخه‌ی خودمانی

یکم

جورکردنی‌ها برای چهار رفیق
چهار عدد سینه‌ی مرغ بدون پوست
چهار عدد گوجه فرنگی گوشتی متوسط
دو عدد گردالی پنیر موزارلا، نبود پنیرهای گردالی دیگر، نبود پنیر پیتزا، نبود هر پنیری که دم دست بود و به درد این کار می‌خورد
ریحان یا ترخان یا آویشن خشک، من ریحان را ترجیح می‌دهم
روغن زیتون یا روغن آفتاب‌گردان

جور کردن
به گوشت سینه مرغ نمک وفلفل بزنید، بعد روغن‌تان را در ماهی تابه بریزید. داغ که شد، گوشت را در ماهی‌تابه سرخ کنید تا طلایی شود.
هر دوطرفش ها. خیلی مهم است
گوجه فرنگی‌ها را جوری برش دهید که بتوانید آن‌ها روی گوشت بچینید. پنیر را هم ایضاً.
گوشت‌ها را از توی ماهی‌تابه دربیاورید، توی یک ظرف مخصوص فر یا پیرکس یا هر چه خودتان دارید بگذارید، روی هر کدام از سینه‌ی مرغ‌ها را با برش‌های گوجه فرنگی بپوشانید. روی گوجه‌فرنگی‌ها را هم با پنیر بپوشانید.
دوباره روی این داستان نمک و فلفل و ریحان خشک یا آویشن خشک یا ترخان خشک یا هر سبزی معطر خشک دیگر که دوست دارید بپاشید.
بعد ظرف‌تان را در فر بگذارید. ده دقیقه و دویست درجه‌ی سانتیگراد. فارنهایت‌ش را بلد نیستم. فکر کردید من شریف درس خوانده‌ام؟
یا مهندسم؟
خیر

همین دیگر. منتظر چیز دیگری نباشید. پی نوشت هم ندارد. کل جور کردن پانزده دقیقه، ده دقیقه هم جورشده‌ها در فر می‌مانند. پنج دقیقه وقت دارید میز را بچینید.
دیگر منتظر چه هستید؟
هان؟
نوش جان.

پی‌نوشت موذیانه
مقدم! آن قدر آسان و سریع بود که بپزی یا باز هم بهانه می‌یاری؟
:*

این نوشته در Uncategorized ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای زودآماده‌شونده – نسخه‌ی خودمانی

  1. گلابی :گفت

    وااای من عاشق اینجا شدم. خیلی خیلی عالی مینویسی. دیگه شدم مشتری ثابت. موفق باشی

  2. کتا :گفت

    آجی چی جا خبی ِس… دسّدون درد نکوند
    🙂

  3. نونین :گفت

    ووی خیلی خوب بود. من مرغ رو با پیاز سرخ کردم، بعد پیاز داغ هم داشت ته ظرف خیلی خوب شد.
    🙂

  4. من اینو امروز درست کردم و همه کلی به به چه چه کردن! اونوقت با پاستا (بدون سُس) و سبزیجات پخته سرو کردمش.
    مــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرسی! 🙂
    البته من برای هر نفر یه نصفه سینه گذاشتم که اونا رو هم به صورت فیله (نه خیلی نازک) بُریدم و همون خودش کلی شد، حتی اضافه هم اومد.

پاسخی بگذارید

